četrtek, 28. junij 2012
Poletna godba pred magistratom
V četrtek, 21. junija 2012, na prvi koledarski poletni dan, so se v Ljubljani pred
mestno hišo četrt čez osmo zvečer zatresla tla. Ne, ni bil potres in tudi škoda ni bila tako
velika kot aprila pred 117 leti. Nasprotno, godbeniki PO Litostroj in PO Vič so naključne
sprehajalce »najlepšega mesta na svetu« nadvse navdušili s svojo dejavnostjo.
Ljudje so z odprtimi usti požirali njihove zvoke, nekateri so celo zaplesali, prav
vsakemu pa je glasba prišla do živega, da se ni mogel upreti rahlemu pozibavanju ob živahnih
ritmih, kot ga more povzročiti le ta najbolj abstraktna in najmanj doumljiva umetnostna vrsta.
Nabor skladb je bil karseda raznovrsten. Začeli so s skladbo The final countdown, ki
je povsem po naključju postala hit osemdesetih in nadaljevali z živahnimi blues ritmi, ki so
svojo zlato dobo doživeli v tridesetih letih prejšnjega stoletja, Boogie for band in Rimbalzello.
Nekoliko trše – rokerske poteze – so predstavili v dveh skladbah; prva tematizira
gledališke deske: On Broadway, druga pa zlasti v teh negotovih časih opozarja na nikoli
odvečno energijo optimizma: I feel good, vsem poznanega ameriškega »botra soula«, Jamesa
Browna. V ritmu eksotične sambe je izzvenela pesem Samba de Janeiro, skladba Oye como
va pa je v ritmu kubanskega čačačaja vzpodbujala občinstvo, naj bo pozorno zgolj na potek
Glasbeno potovanje se je nadaljevalo z judovsko svatbeno pesmijo, ki prav tako
vse udeležence veselega trenutka bodri k veselju: Havalah nagilah, v prirebi dirigenta
viškega pihalnega orkestra Josipa Grgasovića in nas pripeljalo do češke polke o sodčku piva:
Rosamunde. Melos bivše skupne države je zastopala srbska različica praznovanja pomladi – Đurđev dan.
Seveda pa godbeniki niso pozabili na zakladnico slovenskega narodnega ali
ponarodelega izročila, s skladbami: Na Golici in venčkom Avsenikovih skladb, katere je
dirigent litostrojskega pihalnega orkestra Grega Vidmar vpel v latinsko ameriške ritme:
Če te Gorenjc povabi, Gremo na Gorenjsko in Gorenjsko polko, znano tudi pod imenom
Klemanova polka. V to vrsto prav tako sodi skladba slovenskega priljubljenega skladatelja,
dirigenta in aranžerja Bojana Adamiča: Tratata.
Zaključek, ki ga je glasbe željna publika zahtevala s svojim aplavzom, pa sta
godbi v sinergiji obeležili s skladbo, ki sodi v železni repertoar tako folklornih skupin in
narodnozabavnih sestavov kot pihalnih in ostalih orkestralnih zasedb, Židano marelo.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar